Sony FE 16-35mm F2.8 GM II - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FE 16-35mm F2.8 GM II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

s******@l****** 06-12-2023

Hoogwaardige lens

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

De lens voelt zeer degelijk aan, is duidelijk zwaarder dan dat ik gewend ben, maar wel kleiner en lichter dan zijn voorganger. Ik heb de lens nu 2 weken in mijn bezit en heb deze getest met een Sony A73 en een Sony A6700 in het Speulderbos en afgelopen weekend in het bos bij Kootwijk. De Sony FE 1635 GM2 is een lens die je veel creatieve vrijheid geeft en erg fijn is om mee te fotograferen. Nadelen zijn er wat mij betreft niet, de lens heeft een hoge prijs maar is zijn geld zeker waard.
Het is erg fijn om te fotograferen met deze lens. Zowel voor landschapsfotografie of macrofotografie is het ideaal om je perspectief te kunnen veranderen van 16 tot 35 mm zonder dat daarbij je diafragma aangepast wordt. Je instellingen kan je mooi laten staan Door de lage scherpstelafstand krijg je veel creatieve vrijheid en is deze lens zeer geschikt voor focus bracketing en ook voor het maken van macro foto's. De scherpstelring is een mooie toevoeging op de lens en nam ik automatisch in gebruik ipv via de camera zelf. Zowel op de Sony A73 en de Sony A6700 (x1,5 cropfactor) presteert de lens uitstekend.

Pluspunten

• Snelle autofocus en zeer stil
  • Diafragma van F2.8 over de volledige lengte
  • Stof- en vocht bestendig
  • Compact formaat ook op 35mm
  • Scherpstelling

r************@h********** 06-12-2023

Geweldig! Puur genieten!

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

Ontdek de ongelofelijke wereld van fotografie met deze verbluffende Sony lens! Als je nieuw bent in de fotografie, is deze lens een absolute game-changer. De visuele aantrekkingskracht, stevige bouwkwaliteit, perfecte gewichtsverdeling en gemakkelijke bediening maken het een ideale metgezel voor beginners maar ook een favoriet onder de professionals.

Zodra je deze lens op je camera plaatst, opent er een wereld van mogelijkheden. De haarscherpe focus en razendsnelle autofocus zorgen ervoor dat je moeiteloos prachtige beelden kunt vastleggen. Het is alsof de lens je helpt om je creatieve visie tot leven te brengen, zelfs als je net begint met fotografie.

Wat deze lens echt bijzonder maakt, is de intuïtieve bediening waarmee je nauwkeurig kunt bepalen welke delen van je foto scherp moeten zijn en welke onscherp. Het biedt een comfortabele en gebruiksvriendelijke ervaring die perfect is voor beginners die hun fotografievaardigheden willen ontwikkelen.

Trek de natuur in, zoals dichte bossen, en ontdek de details die je nooit eerder hebt gezien. Deze lens legt elk element vast met opmerkelijke helderheid, waardoor je elke foto naar een hoger niveau tilt. En niet te vergeten, de bijgeleverde pouch zorgt ervoor dat je lens altijd beschermd en klaar voor gebruik is. Altijd handig voor iemand zoals ik die af en toe net ergens tegenaan loopt tijdens mijn foto opdrachten.

Deze Sony lens is een must-have en raad hem dan ook zeker aan.

Pluspunten

• Super snel
  • Scherp
  • Hoge kwaliteit
  • Makkelijk in gebruik

Aniek 10-11-2023

Onmisbaar geworden

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

Wat een pareltje is deze 16-35 gm ll. Ik gebruik hem in combinatie met de Sony a7iv. Als bruidsfotograaf werk ik vooral met prime-lenzen maar ik kwam vaak net wat ruimte te kort met een 35 mm. De nieuwe 16-35 vult dat gat perfect in. De volledige 2.8 f is een absolute meerwaarde van deze snelle, scherpe lens. Hij is lichter dan ik had verwacht wat ik een groot voordeel vind. Het is echt een aanrader voor de serieuze fotograaf!

Pluspunten

• Niet te zwaar
  • Scherp

ArjenE 08-11-2023

Prachtige scherpe en snelle groothoek lens!

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

Wat een mooie lens is deze nieuwe Sony 16-35 f2.8 GMII Qua scherpte zit hij er bovenop en de autofocus is supersnel. Ik gebruik de lens in combinatie met mijn Sony A7iv en dit is echt een heerlijke combinatie, de lens is niet te groot, stevig gebouwd en toch lekker licht, perfect om mee rond te lopen tijdens een stedentripje of vakantie. De fotos die ik er tot nu toe mee gemaakt heb zijn mooi scherp over het hele bereik en tonen weinig vertekening in de randen. Zowel op 16mm als 35mm. Al met al een erg fijne professionele groothoeklens en een erg fijne toevoeging aan mijn fotografie apparatuur!

Pluspunten

• Mooie scherpte
  • Snelle autofocus
  • Professioneel objectief
  • Mooie scherpte
  • Snelle autofocus
  • Professioneel objectief

Minpunten

• Hoge aanschafprijs
  • Hoge aanschafprijs

Bouke Takx 07-11-2023

Winner, winner, artistic sinner!

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

Het slimme ontwerp van de lens resulteert in scherpte van hoek tot hoek. De lens is heerlijk klein en licht. Zijn korte scherpstelafstand met spectaculaire bokeh zorgt voor prachtige plaatjes.

De lens is uiterst fijn te bedienen, mede door de twee programmeerbare scherpstelvergrendelknoppen en een scherpstelmodusschakelaar. Dit zorgt ervoor dat alles snel te bedienen is en verbeterd hierdoor de gebruikerservaring en snelheid.

De vier XD lineaire motoren zorgen voor geweldige prestaties voor zowel filmen als fotografie.

De lens voelt zeer degelijk en de gebruikte materialen zijn ook van hoge kwaliteit. De lens is vocht- en stofbestendigheid en door de fluorinecoating ook in te zetten in zo goed als alle weersomstandigheden.

De lens ondersteunt de Breathing Compensation-functie van cine- en Alpha-camera’s. Voor optimale flexibiliteit tijdens het filmen kun je ook de diafragmaring unlocken waardoor je geen “tikken” hoort terwijl je het diafragma aanpast. Ook kan je de zoomring aanpassen door het de “smooth” of “tough” kant op te draaien. Hierdoor verandert de weerstand in de ring.

Al om al, een topper van een lens voor mensen met een ruimer budget.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Autofocus
  • Gebruiksvriendelijk
  • Beeldkwaliteit
  • Bouwkwaliteit

r************@h********** 06-11-2023

fijne lens

Geschreven voor: Sony FE 16-35mm F2.8 GM II

Laat me beginnen met te zeggen dat de beeldkwaliteit met deze lens echt indrukwekkend is. De scherpte en de details die je uit deze lens kunt halen, zijn gewoon geweldig. Of je nu landschapsfoto's maakt of in een stedelijke omgeving fotografeert, de 16-35 G Master stelt nooit teleur. De kleuren zijn levendig en de contrasten zijn mooi. Zelfs bij een close-up foto creëer je mooie bokeh.

Wat ik ook geweldig vind, is de veelzijdigheid van deze lens. Met het bereik van 16-35mm kun je zowel wijde landschappen vastleggen als interessante groothoekportretten maken. Dit maakt het een geweldige keuze voor reisfotografie, waar je vaak met verschillende situaties te maken hebt.

De lens is ook behoorlijk snel en heeft een goede focus. Ik heb gemerkt dat hij zelfs in minder dan ideale lichtomstandigheden nog steeds goed presteert. Vannacht heb ik het Noorderlicht in Nederland met deze lens kunnen vastleggen zonder enkele moeite.

Als je bereid bent te investeren in een hoogwaardige groothoeklens voor je Sony-camera, dan is de 16-35 G Master zeker het overwegen waard

Pluspunten

• weinig vervorming
  • lichtsterk

Minpunten

• niet super zwaar
  • f 2.8